Blogga från telefonen

Tänkte jag skulle testa blogga lite från min nya HTC Incredible. Om detta går bra så blir det ju mycket lättare att blogga framöver. Just nu sitter jag i soffan och kollar på medium medan jag väntar på att Anba ska sluta arbeta och komma hem.

Tänkte att jag kunde berätta lite om hur utvecklingen har tagit ett stort steg när det gäller Liam. Det var under påskhelgen som allting hände. Det började med att vi upptäckte att alla 4 fyra tänder i överkäken var på väg ut på en och samma gång. Detta märktes väldigt väl på Liam eftersom han sov väldigt dåligt på nätterna, han var väldigt gnällig vilket är väldigt ovanligt eftersom Liam alltid är väldigt glad och pigg i vanliga fall.
På skärtorsdagen så upptäckte Liam att han kunde ta sig fram genom att hasa sig fram på rumpan (vilket är rätt fräckt för det är precis så som jag gjorde när jag var liten). Efter några dagars träning så kunde han ta sig fram utan några problem och nu går det så snabbt att man knappt kan blinka så är han väck.
Liam lärde sig även att vinka under den helgen, ser så sjukt gulligt ut när han gör det.
Han blir 9 månader snart och jag kan inte förstå var tiden har tagit vägen, det är ju snart 1 år sen som han föddes.

Vet inte om jag har skrivit det här inne men jag fick det jobbet som jag hade sökt på Scandlines. 3 1/2 månads arbete och förhoppningsvis mer efter det :D

Igår kväll så hade jag ordnat med en överraskning till min älskade man. Jag hade varit iväg och köpt en HTC incredible till honom + bluetooth högtalare.
Jag hade sagt till honom att jag skulle iväg och handla med mamma men i själva verket skulle jag inhandlade sakerna till honom och ingredienserna till 3 rätter middagen som jag skulle göra åt honom. Jag hade fått honom till att vilja gå ner till mamma och pappa för att tvätta bilen när jag var hemma igen och detta var ju enbart för att få väck honom från lägenheten.
Medan han stod ute och tvätta bilen så smugglade Anders (min bror) ut mina matkassar och presenterna på baksidan som jag sen fick över häcken så att jag kunde gå hem och börja på maten.
Jag gjorde pekingsoppa till förrätt, inbakad fläskfilé till huvudet och choklad cheesecake till efteråt.
När jag sen ringde honom för att säga till honom att han kunde komma upp och äta så hade han inte i riktigt tid för att komma för att han både på Liam, som tur är så visste ju mamma vad jag skulle göra så hon tog över och shasade iväg honom. Då försökte han ta Liam med sig hem men mamma stoppade honom, han skulle ju vara hos mamma medan vi skulle ha myskväll :)
När han sen kom innanför dörren så förstod han fortfarande inte att jag bjöd på 3 rätter så jag fick berätta vad jag gjorde. Då förstod han varför mamma inte hade bjudit honom på mat när var där nere :P
Jag skulle egentligen vänta med presentera till huvudrätten men han fick dem redan vid förrätten.
Glad blev han iallafall, har nog aldrig sett honom så chockad.
Vi hade en jätte trevlig kväll och jag är glad att jag kunde göra honom så glad.
Han är mitt livs kärlek och jag älskar honom så oändligt mycket <3

Detta går ju jätte bra och jag älskar verkligen att mobilen rättar min stavning så att jag slipper sudda ut texten hela tiden.
Det blev ett långt inlägg men nu är jag trött och tänkte gå i säng.

Imorgon ska jag få träffa min kusins lille pojke Neo. Ska bli jätte kul :D

/Familjen Baudeau
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!