Är super lycklig!

Igår kom vi hem från Danmark, har spenderat helgen hos Lars, Anbas barndomskompis. Det var verkligen super trevligt, riktigt synd att vi bor så långt ifrån varandra. Vädret var kanon och bilturen gick bra. I och för sig var Liam lite ledsen när vi körde över där men han somnade efter ett litet tag, han hade ju inte sovit något sen han vaknade på morgonen så han var urtrött.
Hemturen däremot gick mycket bättre, han sov i 2½ timme och det tar ungefär 3½ att komma från Esbjerg till båtarna :)

I torsdags när vi kom från så tog vi det bara lugnt hemma hos Lars och kollade på Sorte Kugler, älskar den filmen, sjukt rolig men med en handling som får en att tänka. På fredagen tog vi till Ribe för att träffa familjen Munk (Anbas gudmors familj) ett litet tag och sen tog vi ner till Bøffen för att få med oss lite mat hem till Lars föräldrar. Sen tillbringade vi resten av kvällen hos dem. Underbara människor :)
På Lördagen kom Lars syster för hon skulle åka med oss till Ribe. Vid halv 1 tiden körde vi sedan ut till Anbas bror för att träffa hela hans familj där, väldigt trevligt och alla var ju såklart glada för att få träffa Liam för första gången. Fick en leksaksmobil och en leksaksnalle från hans pappa och hans pappas flickvän, mobilen var verkligen en hit :)
Vid 4 åkte vi tillbaka till Lars och han hade planerat att gå ut och äta vid halv 7 tiden. Under tiden vi väntade på att klockan skulle bli halv 7 så fick Liam klippt sitt hår av Lars mamma. Det blev väldigt fint och han var så duktig som satt stilla och gjorde ingenting :) Väl på Peking House så insåg vi att där var så sjukt mycket folk så vi bestämde oss för att äta och sen åka därifrån när vi var klara, fanns ingen mening att sitta bland så mycket folk med Liam, dessutom kunde man knappt höra sig själv tänka.  Vi tog tillbaka till Esbjerg och hade bara en mysig kväll.
Sen körde vi hem igen på Söndagen efter en super hygglig helg i Danmark :)

Igårväll när jag gick in på min hotmail för att radera alla spam mejl från Facebook så såg jag att jag hade fått ett mejl från chefen på Scandlines. Dem kunde erbjuda mig sommararbete från den 20 Juni till den 30 September! 3½ månads arbete, jag blev så glad att jag nästan välte Anba ur stolen när jag skulle krama honom. Fy vilken lättnad, så många kilos tyngd som släppte från mina axlar i det ögonblicket. Ska bli underbart att få in lite extra pengar och slippa behöva räkna varenda krona man har över. Går inte beskriva min lycka!
Visst känns det tungt att lämna Liam när han bara är 10 månader men jag behöver verkligen det för att kunna ge honom en bättre framtid. Dessutom så har Anba förmodligen semester under den tiden så då har han sin pappa hemma som kan ta hand om honom minst lika bra som jag, om inte bättre ;)

Känner verkligen hur jag har gått från att vara frustrerad och ledsen till att vara super lycklig och glad. Här ska det jobbas och tjäna pengar!


Världens finaste pojke! Finns ingen bättre än honom. Så himla fin <3

/Familjen Baudeau
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!