På begäran

av min kusin Emma så ska jag försöka uppdatera min blogg oftare, som jag sa i början så är det bloggen som gäller och inte en massa facebook statusar.

Idag har vi varit iväg på babysim och det var dags att dyka för första gången. Allting gick jätte bra och Liam bara skrattade när han kom upp ur vattnet igen. Är så stolt över honom, han skriker aldrig när man har honom i omkädningsrummet utan han bara tittar runt nyfiket. Idag testade jag sätta honom i en sån matstol medan jag själv var och duschade och det gick super bra, där satt han fint så nu efteråt var vi iväg till Ikea för att köpa en sån till honom som han kan ha när vi sitter och äter och när han själv ska äta gröt eller liknande. Det är även jätte bra att ha en sån nu när Jul och Nyår kommer upp så att han kan sitta med oss runt bordet istället för att sitta i någons knä eller ligga på golvet.

Vi har även gått över helt till att ge Liam välling eftersom han vägrade att äta den där blask ersättningen. Från att ha ätit knappt var 3:e timme så kan det gå upp till 6½ timme mellan gångerna han vill ha mat, det vill säga att han sover väldigt gott om nätterna numera, i början var jag lite orolig eftersom timmarna bara gick utan att han ville äta men han var lika glad för det och sen sa han till att han var hungrig. Han har heller inte dem här matskriken längre utan bara gnäller lite när han vill ha mat. Är så stolt över honom. Han blir tyvärr lite hård i magen av det, fast det har han ju varit med ersättningen också. Som tur är så älskar han Katrinplommonpuré och det hjälper verkligen.
Imorse dock hjälpte det väldigt mycket, han hade fått katrinplommon på kvällen igår och imorse så skedde ett litet misstag när jag bytade på honom och det sprutade på hela golvet, gullig som jag är så kallar jag på Anba att han ska skynda sig dit och hjälpa mig (står ju och håller Liams ben så inte han ska bli helt kladdig). Golvet blev nytvättat och vi hade en glad Liam.

Fick äntligen ett brev från försäkringskassan idag som sa att Danmark hade svarat på deras förfrågan och jag ska få mina pengar utbetalda. Äntligen!

Idag fick vi även veta att Liam ska få en liten flickkusin, André's bror ska bli pappa i Juni detta året. Så glad för deras skull. Ett stort tillykke till dem! :D
Han kommer ju även få 2 stycken nästkusiner i slutet av Februari och i April, både min kusin Emma och min kusin Louise väntar ju dem också. Emma väntar en flicka och Louise en pojke.
Grattis till dem också :)

Imorgon jobbar André sista dagen på 6 veckor, så efter klockan 19.00 imorgon så är han äntligen hemma tillsammans med oss. Ska bli så mysigt. Vi har ju lite planerar som ska utföras under tiden. Vi får ju besök från Örebro och sen ska vi åka över till Danmark och träffa Andrés familj och vänner. Första gången dem träffar Liam :)

Det blev ju en ganska lång uppdatering i alla fall. När jag väl sätter igång så finns där ju en del att skriva.

En finklädd och super glad liten Liam <3


/Familjen Baudeau
Kommentarer
Emma säger:

Haha tack :)

O hoppas ni får d bra nu när han e ledig :)

2010-12-11 / 09:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!